تلویزیون ال جی

نمایندگی تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی

نمایندگی تلویزیون ال جی

تعمیر موبایل


اولین تماس با موبایل در سال ۱۹۷۳ میلادی توسط مارتین کوپر یکی از مدیران شرکت موتورولا از خیابانی در نیویورک به رئیس شرکت رقیب موتورولا انجام گرفت.
گوشی تولیدشده توسط شرکت موتورولا که در آن زمان یک شرکت کوچک بود «دایناتَک» نام داشت و به تلفن آجری ملقب بود، ارتفاعی حدود ۲۰ سانتیمتر داشت، دارای ۳۰ مدار الکترونیکی و یک باتری بود که ۱۰ ساعت طول میکشید تا شارژ شود و تنها نیم ساعت دوام می آورد. از زمان اولین تماس موبایل ۹ سال طول کشید تا شبکه موبایل بین مردم توسعه یابد.
در سال ۱۹۸۳ میلادی گوشی دایناتک با قیمت ۳۹۹۵ دلار رسماً وارد بازار آمریکا شد. در سال ۱۹۸۹ میلادی ورود گوشی‌های موبایل در سریال‌های تلویزیونی، باعث معرفی آن به قشر جوان در آمریکا شد. در سال ۱۹۹۱ اولین گوشی همراه تولید انبوه، یعنی نوکیا ۱۰۱۱ وارد بازار شد.

تا سال ۱۹۹۱ تنها استفاده از تلفن همراه، مکالمه صوتی بود. در سال ۱۹۹۲ اولین پیامک فرستاده شد. اولین موبایل هوشمند یا smartphone ، گوشی سیمون شرکت IBM بود که در سال ۱۹۹۳ با قیمت ۹۰۰ دلار وارد بازار شد.
یک سال بعد در سال ۱۹۹۴ اولین بازی موبایل، تِتریس وارد گوشی‌ها شد. در سال ۱۹۹۶ تولیدکنندگان به این فکر افتادند که برد رادیو را هم در موبایل بگنجانند و استفاده بهینه‌تری از این وسیله داشته باشند. به این ترتیب رادیو هم به امکانات تلفن‌های همراه افزوده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.